Veelgestelde vragen

Hoe kom ik aan kaarten voor een voorstelling?
Kaarten zijn 24 uur per dag en zeven dagen per week verkrijgbaar via de website. De online kaartverkoop is snel en gemakkelijk. Bovendien kunt u zelf uw plaatsen in de zaal bepalen en uw theatertickets uitprinten. U kunt uw kaarten ook kopen of reserveren via onze theaterkassa. Kijk meteen naar de openingstijden.

Kan ik kaarten reserveren?
Het is mogelijk om via de theaterkassa plaatsen te reserveren. U dient de kaarten daar binnen veertien dagen na reservering af te halen.

Kan ik nog aan kaarten komen als een voorstelling is uitverkocht?
Het komt zeer regelmatig voor dat er voor uitverkochte voorstellingen kaarten terugkomen. Om hiervoor in aanmerking te komen, kunt u zich via de theaterkassa telefonisch aanmelden voor de wachtlijst.

Ik heb mijn toegangskaarten niet ontvangen. Wat nu?
Heeft u uw kaarten binnen twee weken na uw bestelling nog niet ontvangen? Bel dan met de theaterkassa: 070-3360336. U krijgt dan nieuwe toegangsbewijzen toegestuurd.

Kaarten terugbrengen
Tot uiterlijk drie dagen voor de voorstelling kunt u kaarten terugbrengen. U ontvangt dan een tegoedbon die als betaalmiddel kan dienen bij een volgende voorstelling. Voor deze service berekenen we € 5,00 administratiekosten per teruggebrachte kaart. U kunt uw kaarten ook omruilen voor kaarten voor een andere voorstelling. Er worden dan geen administratiekosten in rekening gebracht.

Is het veilig om kaarten te kopen bij andere verkooppunten?
Er zijn enkele verkooppunten zoals de Nationale Theaterkassa, See Tickets en het Haags Uitburo waar u zonder problemen uw kaarten kunt kopen en u de normale toegangsprijs betaalt. Daarnaast zijn er helaas ook organisaties die kaarten doorverkopen tegen woekerprijzen. Wij raden het ten zeerste af om uw kaarten bij dergelijke doorverkoopadressen te kopen. Koop uw kaarten dus altijd bij het theater of erkende verkoopadressen. Kijk voor meer informatie op www.weetwaarjekoopt.nl.

Mag ik foto’s, beeld- of geluidopnames maken van een voorstelling?
Het is niet toegestaan om zonder toestemming van de Rijswijkse Schouwburg en de betreffende producent beeld of geluidopnames te maken van een voorstelling.

Heeft een voorstelling altijd een pauze?
Het merendeel van de voorstellingen beschikt over een pauze. Toch kan het voorkomen dat er geen pauze is bij de voorstelling. Als dit het geval is, wordt het in het theater aangegeven.

Hoe vraag ik een theaterbrochure aan?
U vraagt een brochure aan via onze website. Bellen met de kassa mag ook. U ontvangt de brochure dan binnen vijf werkdagen per post.

Kan een kind jonger dan de adviesleeftijd wel de voorstelling bezoeken?
De adviesleeftijd is niet voor niets aan een voorstelling meegegeven. In het belang van het kind, het publiek en de spelers is het af te raden om de voorstelling te bezoeken met een kind dat jonger is dan de adviesleeftijd.

Tot welke leeftijd is de kinderkorting van toepassing?
Kinderen tot en met twaalf jaar kunnen gebruikmaken van de kinderkorting. Dit geldt echter alleen voor de voorstellingen waarop een kinderkorting van toepassing is.

Waar kan ik parkeren?
U kunt bij de Rijswijkse Schouwburg gratis parkeren. Er is bij het theater meer dan voldoende parkeergelegenheid.

Krijg ik altijd de aangegeven hoofdrolspeler te zien?
Het is mogelijk dat de cast van een voorstelling wordt gewijzigd. Castwissels van hoofdrolspelers worden - indien bij ons bekend - op onze website vermeld. Bij sommige producties zijn er meerdere acteurs en actrices voor dezelfde rol. Het gezelschap bepaalt welke acteur en actrice er op welke voorstellingsavond speelt. Het theater is hiervan niet van tevoren op de hoogte.

Wat gebeurt er bij extreem slecht weer?
Als de artiest of het gezelschap het theater niet kan bereiken door extreem slecht weer of als ervoor gekozen wordt om niet te spelen, wordt de voorstelling geannuleerd. De Rijswijkse Schouwburg doet er echter alles aan om de voorstellingen altijd door te laten gaan, ook bij slecht weer. Als een voorstelling wordt geannuleerd, wordt u daar per brief of telefonisch over geïnformeerd. Uiteraard staat het ook op de website.

Onze stoelnummers volgen elkaar niet op, zitten wij wel naast elkaar?
De Grote Zaal van de Rijswijkse Schouwburg bestaat uit een even en oneven deel. Aan de ene zijde van de zaal hebben de stoelen even nummers. Aan de andere zijde oneven nummers. Hierdoor kan het zijn dat uw stoelnummers elkaar niet opvolgen als: 1, 2, 3 maar bijvoorbeeld als 2, 4, 6.

Kan ik in een rolstoel ook een voorstelling bezoeken?
De Rijswijkse Schouwburg heeft voldoende rolstoelplaatsen. Deze kunt u echter alleen reserveren en kopen via de theaterkassa. Ze zijn niet online te koop.

Waar vind ik de bezoekersvoorwaarden?
Bekijk hier meteen de bezoekersvoorwaarden.

Waar kan ik voor mijn overige vragen terecht?
Voor uw overige vragen belt u naar de theaterkassa op het telefoonnummer: 070-3360336 of mailt u naar info@rijswijkseschouwburg.nl.

Winkelmandje

U heeft geen voorstellingen in uw winkelmandje.

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.